Oude foto’s en familiepapieren? Wat ermee te doen?

In elke familie komt wel voor dat er op zolder stapels oude dingen liggen als foto’s, videobanden, brieven van ouders en andere overleden familieleden, documenten van vroeger et cetera. Van tijd tot tijd komt de vraag naar boven: wat doen we ermee? Opruimen en weggooien? Dat hoeft lang niet altijd, want er kunnen dingen tussen zitten die de moeite van het bewaren waard zijn. De Groninger Archieven verzamelen veel van dit soort zaken.

De Cultuur-Historische Vereniging van Ten Boer organiseert daarom een bijeenkomst met lezing op donderdag 25 april a.s. om 20.00u in de Kloosterkerk van Ten Boer. Iedereen met belangstelling voor of in het bezit van bovengenoemde zaken kan dan advies krijgen, wat het beste met die spullen kan worden gedaan. Sebastiaan Vos van de Groninger Archieven is aanwezig om een en ander toe te lichten en te beoordelen.
De toegang is gratis.

bron: Wouter van Rossem.