Aanvullingen, correctie en een aanpassing.

Aanvulling:

we kregen uit de nalatenschap van een van onze leden, twee briefjes met 19 namen erop. Hun vader was dhr. vd. Wees, politieagent in Ten Boer en hij woonde in Ten Post.

De mensen die op de lijsten staan, mannen en vrouwen en kinderen, kwamen in 1944 onze kant op. (Zeeland was onder water gezet)

bron: archief vd. Wees

Onder nummer drie staat de familie Jochums vermeld, in ons bericht “Snippers” van 17 februari. 2020 hier kunt u hun verhaal lezen.

Ten Boer opvangadressen:

Deen van, huisnummer A90, evacuees familie J.P. Frederiks uit Elkerzee.

Wed. B. Poelma, huisnummer A143, familie H.Drommel uit Den Bommel.

Wed. C. Riepma, huisnummer A81, familie H.Klink uit Colijnsplaat.

Wiersema J. Stadsweg A275, familie Jochums uit Oude Tonge.

De andere namen hebben we doorgespeeld aan onze zustersverenigingen en we hebben deze gegevens ook gemaild naar de Vereniging Stad en lande van Schouwen-Duiveland.

Correctie:

In ons bericht van 7 februari 2020, bij de Snippers helemaal onderaan, “een krantenknipsel uit het jaar 1982.”

Bij de ouders van Thies Doornbos staan de ouders van z’n vrouw vermeld. Voor de goede orde, de ouders hem zijn: Eppe Thiessens Doornbos (1831-1915) en Grietje Wildeboer (1863-1940)

zoek de verschillen:

bron: foto chvtb 9 jan. 2021
bron: foto chvtb 1925-1930

met dank aan Annelies (Ann) Dorenbosch Schlitt

Aanpassing:

Voor het zoeken naar oude berichten op deze site, zie ook het bericht van 12 januari jl., Hierboven wordt verwezen naar twee berichten uit het verleden, 7 en 17 februari 2020, hoe kom ik daar nu snel ?

Ga op de site naar home, dan naar de rechterkant onder abonneren, onder het kopje berichten, daar kun je eenvoudig naar februari 2020 en daar even zoeken naar de dag.