Het verhaal van de familie Meijer, 1773-20..

Op het verzoek van 28 oktober jl., reageerden vier leden; Pia Kort, Wouter van Rossem en Henk en Janny Kremer.

Zij wilden mee werken met het schrijven van de geschiedenis van deze Joodse familie uit Ten Boer.

Afgelopen maanden hebben we gebruikt met het zoeken naar gegevens, informatie en foto’s. Er is op veel “deuren en ramen” geklopt, er zijn mails verstuurd en er is contact gezocht met zusterverenigingen. We doken in archieven en hebben boeken gelezen.

Je begint in Ten Boer met een zoektocht en voor je het weet zit je in, Duitsland, België, Frankrijk, Israël en Amerika te zoeken naar de geschiedenis van de familie Meijer.

We ordenen nu het materiaal en gaan aan de slag met het verhaal.

Mocht u nog iets weten over de familie Meijer neemt u dan contact met ons op.

Bert Groeninga.

1. Alie

Dag,
    Mijn moeder Sien was vriendin van lies en Metha Meijer. Mijn moeder is samen met haar zus Betsie ook op bezoek geweest bij Metha en lies Meijer in Amerika
    Ze hebben jaren uitgebreid brieven aan elkaar gestuurd. Metha en Lies zijn ook ooit in Beerta ( woonplaats van mijn moeder) op bezoek geweest.
    Ook is mijn moeder eens geïnterviewd door een dorpskrantje van ten boer.
    Ik weet dat “ tante” lies 1 dochter heeft,” Tante” Metha heeft 3 of 4 kindéren. Beide vrouwen zijn in Amerika getrouwd en gescheiden
    Familie van lies en metha woonde vroeger in Hoogeveen.