Struikelstenen in Ten Boer, vrijdag 28 april 2023.

Een mens is pas vergeten als zijn naam vergeten is.

Foto uit oogtv.nl

In Ten Boer zijn op initiatief van de Cultuur-Historische Vereniging Ten Boer op 28 april drie stenen onthuld voor Mozes Meijer (62 jaar) zijn vrouw Johanna Meijer de Levie (64 jaar) en de halfzus van Mozes, Aaltje Meijer (47 jaar). Zij werden alle drie in 1943 te Sobibor vermoord. Bij de onthulling hielden leden van de vereniging en de wethouder Inge Jongman indringende toespraken.

Tevens werd een boek gepresenteerd “De familie Meijer uit Ten Boer”. Hierin wordt de geschiedenis van de slachtoffers beschreven. (bron: St. Stolpersteine Groningen)

Foto’s Lina Mensinga.

van links naar rechts; Henk Boels, Inge Jongman, Bert Groeninga en Wouter van Rossem.

Mw. Louise Kohen-de Levie.

Hierbij willen we de mensen van de Stichting Stolpersteine Groningen, familie Ika Hotsma en Philip Kluin, danken voor de ondersteuning voor het slagen van het leggen van de stenen voor de familie Meijer.