Deel vijf, het laatste deel van het groene boekje.

Op de zesendertig foto’s staan 22 vrouwen (61%) en 14 mannen (29%) afgebeeld.

Twee bewoners, Wed. G. Winter-Smid en dhr. A. Oosterhuis, waren met hun 93 jaar de oudsten en dhr. E. Broekema was de jongste, met zijn 67 jaar.

Leeftijd opbouw van de bewoners Fiverhörn Ten Boer in februari 1962.

60 jaar – 3 mensen 70 jaar – 9 mensen 80 jaar – 19 mensen 90 jaar – 5 mensen

Zoekresultaten.

Van de zesendertig namen die onder de foto’s staan hebben we de gegevens van 31 personen gevonden.

Echter van de volgende vijf mensen hebben we geen of onvoldoende gegevens gevonden :

Mw. T. Beukema, 81 jaar.

Waarschijnlijk:

Trientje Beukema geboren 3 april 1881 te Uithuizen, gehuwd in 1898.

De twijfel, bij de andere vrouwen staat vermeld wed. als de man is overleden en bij haar niet.

bron: NvhN.

Mw. M. Heerema, 79 jaar.

Waarschijnlijk:

Mettine Heerema geboren op 24 februari 1883 te Winsum. In 1968 overleden in Groningen.

Mw. A. Broekema, 71 jaar.

Waarschijnlijk:

Antje Broekema geboren 2 mei 1892 in Winschoten, gehuwd. Echter ook hier staat niet vermeld dat ze weduwe was.

Dhr. E. Broekema, 67 jaar.

Geen verder gegevens gevonden, misschien waren ze broer en zus ? Kijken naar de beide foto’s, het tafelkleed en het motief op het kopje zijn hetzelfde.

Dhr. H. Holt, 68 jaar.

Waarschijnlijk:

Henderikus Holt geboren in 1893 te Peize, gehuwd in 1916. Ook hier geen vermelding dat hij weduwnaar was.

Wie kan ons helpen aan de juiste gegevens van deze mensen ?

Na Fivelhörn kwam het bejaardencentrum Bloemhof in Ten Boer.

bron: Beeldbank Groningen, Fivelhörn omstreeks 1965-1970.
bron: kvr.
bron: NvhN 13 mei 1972.

Bronnen: Groninger Archief, Delpher, Open Archieven, kvr., graftombe en google.

Dank aan: Stephan Gualthérie van Weezel voor het groene boekje en Pia Kort voor het meedenken en zoeken naar gegevens en voor de tips.

Ten Boer, 29 juli 2022. Albertus Groeninga.

1 reactie

1. Lina

N.a.v: A. Broekema en E. Broekema: dat waren inderdaad broer en zus. Ik heb zelf in Bloemhof gewerkt tussen aug.1972 en juni 1981. Daar ken ik ze beiden van. H. Holt – komt mij vaag bekend voor, heeft w.s. in Ten Post gewoond, maar zeker weten doe ik het niet.
    Ook de naam van Harm Schilthuis kom mij bekend voor, w.s. is hij samen met Hendrik Mulder de bouwers van Rijksweg 37 en 39. Mulder was een oom van mijn vader. Schilthuis heeft op nr. 39 gewoond en later naar Fivelhörn vertrokken. Mulder is naar Nieuw Roden verhuisd voordat mijn ouders op 37 kwamen te wonen.