Deel vier van het groene boekje.

Op twaalf van de zesendertig foto’s uit het groene boekje zien we een krant liggen. De namen van deze kranten weten we niet. De vraag die ik me stelde is, wat was het nieuws in die tijd?.

De gemaakte foto’s zijn eerder genomen. Er zijn opnames gemaakt, het af laten drukken, dit kost allemaal tijd. Op 15 februari kreeg de huisarts Gualthérie het groene boekje cadeau, we zoeken naar het nieuws in deze tijd.

Het nieuws van begin 1962

Op 8 januari vond bij Hamelen een ernstig treinongeluk plaats, 93 mensen verloren hierbij het leven. Een “popgroepje” met de naam The Beatles werd afgewezen bij het platenlabel Decca. Spionnenruil in Berlijn, waaronder de U-2 piloot Gary Powers. En natuurlijk de voetbaluitslagen van GVAV, 14 januari uit tegen Blauw Wit 1-2. Op 21 jan. thuis tegen MVV-Maastricht gelijk 2-2. Op 28 jan. uit tegen FC. Volendam gewonnen met 2-5 en de laatste uitslag in dit overzicht is thuis tegen A.F.C. Ajax er werd gewonnen met 1-0. Bij Wed. A. Dreise- Koster lag Ter Meulen op tafel, dit was een postorderbedrijf uit Rotterdam.

De laatste zes namen, foto’s en een bonus.

W. v.d. Ploeg, 72 jaar.

Wijtze v.d. Ploeg geboren op 30 april 1889 in Raard Friesland.

A. v.d. Ploeg- v. Zanten, 68 jaar. Anje van Zanten geboren op 1 december 1891. Hun huwelijk was in 1922. Hij is in 1970 overleden en zij in 1971.

Wed. H. Bouman-Homan, 72 jaar.

Harmanna Homan geboren op 18 juni 1889 in Woltersum. Huwelijk in 1911 met Thomas Bouwman (korenschipper). Hij is overleden in 1958 en zij in 1963.

A. Broekema, 71 jaar.

E. Broekema, 67 jaar.

H. Holt, 68 jaar.

Geen gegevens gevonden.

Aanvulling op het bericht van 27 juli jl. (uitleg van de foto’s bij het artikel van het NvhN).

bron: NvhN 6 maart 1961.
bron: NvhN.
bron: NvhN 4 sept 1982.

Bronnen: zie de eerdere berichten over het groene boekje.