Informatie over het bestellen en afhalen, van het boek over de familie Meijer Ten Boer.

Het boek met de geschiedenis van de familie Meijer telt 69 pagina’s. Met o.a. foto’s en diverse advertenties uit kranten. In een oplage van 250 stuks.

Uit het boek, blz. 28;

En dat is wat de dochters Lies en Meta dan ook doen. Lies was al begin maart verhuisd naar familie in Hoogeveen.
Meta schijnt er bij haar zusters al eerder op te hebben aangedrongen, volgens Sien Kloosterhuis, die tijdens de oorlog in café Het Oude Raadhuis, tegenover het gemeentehuis, woonde. ‘Je weet toch wat er met de Duitse Joden is gebeurd?’ had ze gezegd.

Maar Saartje en Fia zijn niet ondergedoken, ze waren in Groningen en Winschoten gebleven, met het fatale gevolg. ‘Wij zijn sterke meiden’, hadden ze nog gezegd: ‘Wij kunnen wel wat verdragen, ons krijgen ze niet zomaar klein.’

Meta wacht nog tot de jaarwisseling, maar gaat dan onderduiken. Op de bovenverdieping van de slagerswoning verstopt ze wat zilvergeld en vraagt aan de buren, de familie Teune, of ze familiefoto’s voor haar willen bewaren. Schoenmaker Teune verstopt die in de loze ruimte boven de suitedeuren, aldus mevrouw Teune.
Meta vertrekt op 5 januari 1943. Het Gemeentearchief vermeldt dit zelfs, met de aantekening: is vertrokken met onbekende bestemming.

Dit boek is een eigen uitgave van onze vereniging.

De drie Stolpersteinen en de uitgave van het boek zijn betaald uit eigen middelen, mocht u ons willen steunen, ons rekeningnummer is NL21 RBRB 0930 1336 25

Cultuur Historische Vereniging Ten Boer

Bestellen van het boek kunt u doen, via mail of door het geld over te maken op ons rekeningnummer, onder vermelding van uw naam.

De prijs van het boek “De Familie Meijer uit Ten Boer” is 9,95 euro.

Vanaf dinsdag 2 mei, kunt u de hele maand mei uw exemplaar ophalen in de bibliotheek op het Koopmansplein Ten Boer.

Elke dinsdag en vrijdagmiddag bent u welkom.