Een onvolledige lijst met data van de lezingen en voordrachten van Mw. E.J. Huizenga-Onnekes.

1910-1920

1914 Deventer, vrouwenkiesrecht.

1917 juni, Den Bosch, vergadering van de Vereniging van Vrouwenkiesrecht.

1920-1930

1922 oktober 21, Ten Boer, café Klinkhamer. Voorzitter J.D. Evenhuis-Swemle, secretaresse E.J. Huizenga-Onnekes. Entree voor niet leden 50 cent.

bron: NvhN

1928 april ,Groningen, Grunneger Sproak.

1929 oktober 17, Leeuwarden, Klanderij.

1930-1940

februari 10, Ten Boer, Kaakheem. Nut. Groninger sagen en legenden.

bron: NvhN.

maart 13, Hoogezand-Sappemeer, Ned. ver. van Huisvrouwen. Samen met F.G. Knol.

oktober 2, Warffum, voordracht Groninger sagen en legenden met Fred Knol op luit en Groninger liederen.

januari 17, Zuidwolde, Nut Zuidwolde-Nooldwolde.

bron: NvhN 10 jan. 1931

februari 7, Zuidhorn, Nut. Samen met F.G. Knol Wittewierum.

februari 10, Winsum, vereniging van Huisvrouwen. Samen met F.G.Knol op mandoline.

maart 4, Oldehove, Ned. ver. van Huisvrouwen. Samen met F.G.Knol

1932

april 20, Ten Boer, Nutsdepartement Ten Boer, voorzitter W.R. van der Meer. Oefenen in het voordragen. Eerste avond 9 mei. Een directorium Mw. Huizenga-Onnekes, dhr. Wijtze Reinder van der Meer en H.A. van der Zijl.

bron:delpher

1933

juni 24, Groningen, een landdag in het Stadspark, Bond van Boerinnen etc., Mw. Huizenga-Onnekes sprak over volksdansen.

oktober 2, Ezinge, vereniging van Ned. Huisvrouwen. Met lantaarnplaatsjes.

1934

april 19, Noordbroek, samen met haar zoon Klaas Willem, lantaarnplaatjes op het witte doek.

bron: NvhN

1935

januari 21, Woldendorp, Ned. Bond van Boerinnen en andere Plattelandsvrouwen. Geprojecteerde foto’s.

bron: NvhN.

februari 11, Wagenborgen, samen met H.W. Huizenga ? ( foutje in de krant, Klaas Willem, zoonlief 24 jaar ) een serie lantaarnplaatjes.

december 4, Eindhoven, ging niet door, wegens ziekte van Mw. Huizenga-Onnekes. Groninger vereniging ’t Oli Loug.

bron: delpher

november 29, Warffum, eerste spreekbeurt na haar ziekte.

november 16, Groningen Concertzaal, vereniging Stad en Lande. Met foto’s.